clock 1-2 dagars leverans
truck Fri frakt över 400 kr
security Säker betalning
heart Auktoriserad butik

Returer & Reklamationer

Har jag någon ångerrätt?

Ingen affär är avslutad förrän du har mottagit dina varor. Som kund har du även rätt att häva ditt köp vid fördröjning och ny föreslagen leveranstid.

Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du har mottagit varan. Du har rätt att öppna kartongen för att kontrollera att samtliga varor är med och är i gott skick.

På grund av hygieniska skäl gäller ångerrätten inte för produkter inom hudvård, makeup och hårvård. Detta gäller även för presentförpackningar som innehåller hudvårdsprodukter. För retur av övriga produkter gäller Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten innebär att du som kund har rätt att ångra köpet genom att sända ett meddelande till [email protected] Ångerrätten innebär att du som kund får undersöka produkten men inte använda den; om så sker förfaller rätten att ångra sig. Returnerad vara skall därför vara i obruten förpackning liksom i oanvänt och oskadat skick. Fraktkostnaden för att skicka tillbaka produkten till oss står du som kund för.

Vill du ändra/annullera din order fastän paketet redan har skickats iväg, behöver du genomföra en retur.

Vid felaktig eller felexpedierad vara står vi för returfrakten.

Hur gör jag för att reklamera en vara?

Om du finner en vara felaktig på något sätt kontakta oss på [email protected] Du behöver inspektera din vara när du får den och kontakta oss omgående om varan inte är korrekt.

Vid reklamation gör följande: Mejla in ärendet till [email protected] Uppge felet samt vilket ordernummer ni hade då ni genomförde köpet. Vi kommer därefter att kontakta er och bidra med en returetikett som ni använder er av för att returnera varan/varorna.

När vi har mottagit returen kommer vi utreda reklamationen och ta ställning kring en kompensation. Antingen skickas en ny vara ut eller så krediterar vi betalningen (beroende på vad vi har kommit överens om via mejl.

Om din vara har en garantitid så kan du självklart reklamera den närsomhelst under garantitiden. Kontakta oss alltid innan du returnerar varan.

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare. Headcare lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Om du känner dig det minsta osäker på garantin eller de anvisningar som medföljer din produkt är du välkommen att kontakta oss för vidare hjälp.